fredag 4 maj 2012

M.A.C familjen

"Igår tog jag mitt förnuft till fånga och snygga till mig till det yttersta"

Fram med kalendern och mobil i högsta hugg på den korta bussförden in mot stan.. Bussen kör snabbare och snabbare och hör något det gjorde jag då inte.. Som tur var hördes upptaget signaler i luren och jag tvingas lägga på.

Åter på tunnelbanestationen jag är så van vid ringer jag Mac-stationen på Åhléns city och där välkomnas jag till kl 12 då chefen har anlänt!

När jag kliver av tuben på t-centralen spatserar jag fram och tänker chansa på att Magda befinner sig på plats i PUB-huset. Klockan var trots allt just 11:00..

När jag kommer in till PUB ser jag den supertrevliga och sockersöta kvinna som hjälpte mig med fakta inför min intervju. Även Daniella som höll i mitt sminkprov är där och välkomnar mig med kram.

Vi pratar länge och väl, skratt och humor. Jag tittar magiskt på alla produkter som jag kommer att stå för, tindrandes lyser mina ögon på alla provburkar Magda gör iordning!

Giggi möter upp mig och vi promenerar in på h&m och kollar in deras senaste kollektion från Fashion against aids/hiv! Så fashionabla plagg för en god sak. Jag Kirrar en t-shirt från herravdelningen i minsta storlek"

Vidare på Åhléns huset då klockan är över 12 träffar jag på fler MAC syskon. Betty välkomnar mig och alla är vi glada inte minst jag när jag berättar om kontraktet.

En annan supertrevlig tös utrycker sedan mitt favorit citat för dagen "Välkommen till M.A.C-familjen"

Min dag i en kort roman. Kiss&hug/Mli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar