söndag 25 december 2011

Skönhets-sömn

Usch vad det är värdelöst att jobba kväll/dag. Nyss hemkommen från arbetet kl: visar 22:52, imorgon dagpass, alarmet står på 5:20! Jag har kommit underfund med att panikkänslorna inte blir mindre av att man lägger sig och försöker sommna, för att hinna sova så mycket som möjligt. Stressen av att muínutrarna går etsar sig fast och man vänder på kudden femtio-elva gånger. ändå så kommer inte John-Blund och hälsar på.

Skall minst 8 timmars sömn och sovmorgon vara en lyxvara av bästa sort?

Mina 10-timmars avsaknad av sömn får resultera i Ett stort glas vatten och vitamintillskott vid uppvaknandet imorgon, en del uppfräschning av kosmetika kan man tycka inte är någon överdrift. Tackar Gud för att jag jobbar på Sjukhus med gammla männsikor, det räcker att vara ung, då är man snygg. Vacker utan spackel.

NU vill jag bara ha en lång sovmorgon att se fram emot, så att jag kan fördjupa mig i denna kvinnas liv. Tack mormor för den fina boken !


kiss&hug/Mli



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar