måndag 2 januari 2012

Stormvind Menthol

"Sura vindar och askkopps-andedräkt"... När man jobbar med människor i sitt yrke är det absolut nödvändigt att hålla sig ren och hel. Jag tror att det värsta som finns är att tala nära med en person som har dålig andedräkt! Att röka, snusa och skippa god tandvård är inget tips för ett lyckat möte..

Som i mitt kommande yrke där du rör dig i människors ansikts-area ´hela dagen lång gäller det att tänka påföljande:

-Ej röka/snusa
-Borsta tänder noga, använda tandtråd
-Skölja flour, inta flourtablett efter måltid
-Alltid ha med tuggummi, eller annan snabb uppfräshning för nöd situation.




Min nya vän i handväskan är en burk Flourtabletter med smultronsmak, efter varje måltid, förhindrar hål som leder till BAD breath !

Mitt Största och viktigaste tips; Sluta röka nu ! Jag har sett så många människor genom mittt arbete på sjukhus som fått besked om lungcancer och KOL ( Kroniskt Obstruktiv Lungsjukdom). Allt är ett lidande och leder till en plågsam, oftast snabbare, Död.......


kiss&hug/Mli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar