onsdag 18 januari 2012

Uppdate C-vitamin Cocktail

Känner du som jag gjorde för veckor sedan, en grå, tråkig hy utan lyster och torrfläckar som lagger sig i ränder kring skrattrynkorna?

Då kan jag verkligen rekomendera detta serum som används före din dag/natt kräm;
Vitamin C+ Dry Skin Comfort Radiance Cocktail. Den luktar superfräsch av hjotron och man riktigt känner att c-vitamin kletas ut i ansiktet. Hyn får genast lyster och känns rejält återfuktad.

Användning: Efter ansiktstvätt och ansiktsvatten, applicerar du Serumet från Lumene. Jag låter det torka in en stund och applicerar sedan ögonkräm och ansiktskräm/nattkräm. GLÖM ej att skaka serumet ordentligt innan du använder det. Så att de 2 olikfärgade vätskorna blandas.


5 kommentarer:

  1. Vilket nöje att läsa din blogg :) sitter på jobbet o har rast! Saknar dig! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så goo Sanna ! Hoppas alla lyder dig på jobbet ;) KRAM

      Radera
  2. Sanna va de som skrev ;)

    SvaraRadera
  3. Har du några bra tips på ansiktskrämer going? Använder dermalogica nu, gillar vissa av produkterna men vissa känner jag inte gör någon speciell nytta, tror jag, är dock superdålig på rutiner..

    SvaraRadera
    Svar
    1. För det första måste du skärpa dug när det gäller rutin. Varje morgon och kväll bör du ha hudvårdsrutin. Men absolut viktigast med rengöring av huden är på kvällen då du under en hel dag har sammlat på dig avgaser, skit och fett från fingrar och hy i ansiktet. Bästa krämer för hyn enligt min test o åsikt är de som är fria från parabener och innehåller mest naturliga ämnen!

      Decleor rekommenderas av många hudterapeuter är dock dyrt! Jag använder just nu Cliniderm från Apoteket och är väldigt nöjd med deras serie för normal/torr hud, jätte bra produkt som håller hög klass bättre pris än det först nämda.viktigt när du rengör och använder ansiktsvatten är att det inte skall kännas, du skall ej bli röd och det skall inte svida då har du hittat produkter som inte rubbar din naturliga balans!

      Dagkräm jag använder mest är den från apoliva som gradvis bygger upp en bränna, blir jämnfärg och den luktar gott till skillnad mot andra bus-produkter. Sen som sagt nattkräm och all rengöring från Cliniderm / kiss&hug

      Radera